Juleknas

Det her er en af vores absolut favoritter når vi skal lave juleknas. De indeholder hverken marzipan eller nougat, hvilket gør dem til et super supplement til de traditionelle godter. Syndige er de dog ;-).
Prøv dem - de er i hvert fald kommet for at blive hos os..

Opskriften har jeg fra Leila Lindholms bog: a piece of cake.

Ingredienser:
400 g mørk chokolade 70% i god kvalitet
1 pose dumle
2-3 håndfulde små marshmallows ( de store kan også bruges, du skal bare skære dem i mindre stykker)
11/2 dl peanuts
1 dl pistacienødder


Fremgangsmåde:
Smelt chokoladen i et vandbad eller i microovnen. Bland de øvrige ingredienser med chokoladen. Fordel massen i en form, belagt med bagepapir. Stil formen i køleskabet til det er stift. Skær derefter godterne i små tern 3x3 cm.




Anmeldelse:
Børnene er naturligvis elle vilde med disse lækre sager og elsker at være med til at lave dem. Det tager vel 15 min. og så er det klaret.  Det, der gør dem så vidunderlige er, at det er en blanding af salt, sødt og bittert. Men pas på for de forsvinder hurtigt! Næste gang vil jeg prøve med M&Ms i stedet for peanuts.


Kommentarer

  1. ej ej ej Christine de ser så mega gode ud!! Dem bliver jeg nødt til at lave. Ha en dejlig jul med din familie. Knus Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina

      Jeg håber I bliver lige så vlide med dem som os :)

      Jeg ønsker også dig og din famile en rigtig glædelig jul.

      Knus Christine

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Nem lagkage med rutebiler

Wok - nu børnevenlig

Hjemmelavet ravioli med kødfyld og tomatsovs